איך לעשות תכנון אדריכלי צעד אחר צעד?

בניית בניין יכולה להיות מכריעה, אבל פירוק זה לשלבים ניתנים לניהול הופך את המשימה לניתנת לניהול.

תכנון אדריכלי מתחיל בשלב התכנון הקדם, שבו אדריכל משתף פעולה עם הלקוח כדי לזהות מה צריך לעשות עבור הפרויקט שלו. זה כרוך באיסוף מידע באתר והבנה של חוקי הייעוד המקומיים, הגבלות על שימוש בקרקע ועוד.

מהו שלב התכנון מראש?

לפני שאדריכלים יכולים להתחיל לתכנן פרויקט אדריכלי, עליהם לעבור מספר שלבים. שלבים אלו עוזרים לאדריכל לנהל את עבודתו בצורה יעילה יותר ומבטיחים שהם מספקים בניין איכותי בזמן ובמסגרת התקציב.

שלב התכנון מראש (המכונה גם שלב התכנות) הוא המקום שבו אדריכלים מזהים בעיות ועורכים מחקר לפני תחילת עבודת התכנון בפועל. זה מאפשר להם לאסוף מידע הכרחי ולקבוע את היקף הפרויקט שלהם.

בשלב זה, אדריכל יערוך ניתוח אתרים, מחקרי יעוד ומחקר מקדים אחר כדי לייעד את תהליך התכנון שלו. צעד חיוני זה יכול לחסוך ללקוחות גם כסף וגם זמן בטווח הארוך.

שלב התכנון הסכמטי הוא השלב הראשוני בכל מאמץ אדריכלי. למרות שזה יכול לקחת כמה חודשים עבור פרויקטים גדולים יותר, השלמתו מבטיחה שניתן לבצע את כל שאר השלבים כראוי לפני שמתקדמים בבנייה.

שלב התכנון הסכמטי כולל את כל השרטוטים הדרושים לפרויקט בנייה, כגון תכניות אתרים ותוכניות קומה. שרטוטים אלה מתארים את המערכות המבניות, המכניות והאינסטלציה, כמו גם עבודות חשמל וגימורים פנימיים.

שלב זה מספק לאדריכל הזדמנות מצוינת לשתף פעולה בשיתוף פעולה הדוק עם הבעלים ולהגיע לעיצוב שיענה בצורה הטובה ביותר על יעדיו. לאורך תהליך זה, לבעלים יש את החופש לבצע שינויים או לבקש עיצובים סכמטיים חדשים על סמך הבקשות הספציפיות שלהם.

איך מתקיים שלב פיתוח עיצוב?

שלב פיתוח העיצוב הוא השלב הבא בתכנון אדריכלי לאחר תכנון סכמטי. כאן, האדריכל והלקוח בוחרים אפשרות עיצוב סופית ששניהם מאשרים.

בשלב זה הצוות יוצר שרטוטים ומפרטים מפורטים יותר המגדירים את הגודל, הצורה והאופי של כל חלק בבניין. זה גם כאשר מבוצעות בחירת חומר וגימור אשר עשויות להשפיע באופן משמעותי על תקציב הבנייה.

אדריכלים צריכים לתאם באופן הדוק ככל האפשר בתוך המשרד שלהם ועם יועצים במהלך שלב פיתוח העיצוב כדי להבטיח שכולם יהיו באותו עמוד. פעולה זו תגרום לתהליך העיצוב כולו להתנהל בצורה יעילה וחלקה יותר.

במהלך שלב מסמכי החוזה של התכנון האדריכלי, האדריכל שלך יצור שרטוטים ומפרטים כדי להמחיש את כוונת התכנון שלהם. תקשורת לקוח במהלך שלב זה נוטה להיות פחות תכופה מאשר במהלך פיתוח סכמטי או עיצובי.

בשלב זה המטרה היא לייצר תוכניות בנייה מפורטות ומקיפות המאפשרות לקבלן להציע הצעות בפרויקט. אלה כוללים בדרך כלל תוכניות קומה, חתכים, הגבהים וכן מפרטי חומרים עם ממדים מלאים. יתר על כן, יופקו שרטוטים מבניים, MEP (מכני, חשמל, אינסטלציה) ושרטוטי הנדסה אזרחית.

מהו שלב הגשת הצעות?

שלב ההצעות של התכנון האדריכלי הוא צעד חיוני להבטחת עלות הבנייה תואמת את ציפיות התקציב. זה כרוך בחיפוש הצעות תחרותיות מקבלנים כלליים ומתן לבעלים הערכות מציאותיות מקבלנים פוטנציאליים.

בשלב זה יוצר האדריכל שרטוטי בנייה ומסמכים נוספים הנדרשים על ידי הקבלן הכללי לתחילת בניית המבנה. שרטוטים אלו כוללים הן סט היתרי בנייה שיש להגיש לכל רשות מקומית שיש לה סמכות, והן סט מפורט עם מידות מדויקות לשימוש הקבלן במהלך הבנייה.

בשלב זה, האדריכל יסייע ללקוח גם בבדיקת ובחירת הקבלן שלו. זה בדרך כלל מהווה 5% מהזמן והעמלות שלהם.

בניית בניין חדש היא תהליך מורכב הכולל גורמים רבים. אדריכלים מתכננים את השרטוטים, קבלנים מבצעים את הוראותיהם ומהנדסי מבנים מבטיחים שכל המערכות פועלות בצורה בטוחה.

אדריכלים חייבים לתכנן מבנים לפי האקלים, התרבות והשטח של אתר נתון. בנוסף, הם לוקחים בחשבון את השימוש והחיסכון בשטח הפנוי.

שלב זה הוא זמן רב ביותר בכל התכנון האדריכלי. זה כולל יצירת שרטוטי בנייה, מפרטים טכניים להצעות ובנייה, בקשות להיתר והערות אחרות הקשורות לפרויקט.